Salı, Eylül 8

Pardon X misin Y mi?


Ülkemizde İspanyollar kadar olmasa da çift bazen 3 isim koymak yaygındır. Çocuğun ya göbek adını koyar kafa kağıdına yazdırmazsınız kullanılır gider ya da farklı sebepelerle çift isim koyar hayatla mücadeleye bırakırsınız.

İki isim sahibi birisi olarak ve ailemin bu isim hiyerarşisini yanlış anlamış olmasından ötürü özellikle resmi kurumlarda baya zorluk çekiyorum. İsmin koyulma sebebi ve hikayesi gayet güzel ama gel gör ki ne zaman nüfus kağıdıma yazılmış, zaten keşmekeş olan hayatım iyice çıkmaza girmiştir.

İsmimin hikayesi kısaca şöyle; rahmetli babaannem babamın doğumundan kısa süre sonra vefat ediyor. Seneler sonra ben dünyaya geldiğimde babam "ben annemi hiç görmedim kızım anneminde adını taşısın" diyor ve ikinci ismim Hatice bu şekilde koyuluyor. Ömrümce kullanacağım isim ise tartışmalarla pek pek sevgili teyzemin nihai kararı ile bulunuyor.

Önce banu diyor annem amcası oradan konuya dahil olup "ben o artisti hiç sevmem olmasın" diyor. (bkz: Banu Alkan) Hızır idi yunus idi derken teyzem o zamanlar komşusu olan hanımın yaramaz kızının adını koyuyor ve "Fulya olsun" diyor. Adı ile birlikte yaramazlığınıda almışım sanırsam.

Neyse bu isimler nüfus cüzdanına yazdırılmaya geldiğinde olay burada daha doğrusu sonrasında patlak veriyor ve ceremeyi hep ben yalnızca ben çekiyorum. Babam düz mantık gidip Hatice ikinci ismi demek ki önce Fulya sonra Hatice olacak diyor ve ismim haneye "Fulya Hatice" olarak yazdırılıyor.

Ama durum gerçek dünyada tam tersi işliyor, çift isimlerde ikinci isim olarak anılan isim "ön ad" adı ile geçiyor ve haneye en önce yazılıyor. İkinci yazılan isim ise ana isim olarak ömrümüzce kullanacağımız isim oluyor (muş).

Bu durumu idrak etmem ise yaşımın kemale erip resmi işlemlerde kendi başıma iş yaptığım günlere denk geliyor. Okulda kimliğimi gören hocalarım önce "Hatice" diye sesleniyor. Tabi hiç alışık olmayan ben oralı bile olmadığımdan genelde "kızım niye bakmıyorsun" diye azar işiterek durumu anlıyorum ya da yanımdaki bir arkadaşımın dürtüp "şş sana sesleniyor" demesi ile uyanıyorum. Benim adım Fulya diyince ufak çaplı bir tartışma yaşanıyor.

Hocalarım bana inatla ikinci adımın asıl ismim olduğunu söylüyor ben ise ailemin bana Fulya adını koyduğunu söylüyorum. Birisi modern birisi geleneksel bir isim olunca haliyle bir genç olarak bu tercihi benim yaptığımı düşünüp hovarda bu diye düşünüyorlar. Ama durum öyle değil işte. Ben bana koyulan iki ismide severek taşıyorum ki birisinin hikayesi ve anlamı benim için çok özel.

Neyse ki artık bankalardan aradıklarında hangi ismimi kullandığımı soruyorlar (namımı mı duydular nedir). Ben de hikayeyi anlatamayacağımdan dolayı havalı bu kız diyeceklerini düşünerek isteksizce Fulya diyorum. Her arayana hikayemi anlatırsam işlemlerim biter mi yahu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"kafan çok güzelmiş güle güle kullan"