Pazartesi, Şubat 14

bu postun konusu sevgililer günüdür

sevgililer günü ve benim enginlere sığmayan şahsi düşüncem;

çok çok fazla metalaştırıldığı için pek çoklarını kendinden soğutan gün. sevgilisi olana tabi ki her gün sevgililer günü olmalı, hergün sevginizi göstermeli yaşamalı yaşatmalısınız vs vs... ama şimdi bazen bazı günler vardır hani doğum günü gibi mesela diğer günlerden anlamı farklıdır. bu günde öyle olabilirdi ya da olmalıydı. sevginizi hergün gösterebilen ya da çok güzel yaşayan bir çift olsanızda o gün daha farklı şekilde "bu senin için" demeli dedirtebilmeliydiniz. ya da bunu yapabilmeliydik.


ama en kısa tabiri ile şu kapitalizm dedikleri çark yüzünden o kadar maddesel bir hal almış ki. benim mantığım "tüm sevgililer aynı gün aynı şeyi yapmalı mı lan" düzeyine indi. her yerde tek taş reklamları, demek sevgililer günü sadece kadın için dedirtiyo insana. otellerde tek geceler çift geceler hmm o kadar para harcadık hakkını verelim...

demem o ki o kadar paraya pula hediye almaya yönelik bir güne dönüştürülmüş ki insanı kendinden soğutuyor. bundan 4 sene önce bi sevgililer günü istiklalde yürüyoruz 3 arkadaş. bi kadın gül satıyor çürümeye yüz tutmuş soluk gül goncalar... adamın birisi fiyatını sordu 14 15 lira gibi bi fiyat söyledi. ben bile oha dedim içimden duyunca. adam gayet rahat "neden bu kadar pahalı" diye sordu. çiçekçi kadın aynı rahatlıkla "e bugün sevgililer günü" dedi.


o gün çok daha net anladım bugünün ne kadar rant kaynağına çevrildiğini. bi nevi sevginizi sömürüyorlar sizin...


bir güle bi hafta önce 3 5 lira vermek varken o gün 15 lira verince aşık oluyorsanız eğer koyverin gitsin...

aynı gün zaten bi sürü çift gördüm erkeklerin elinde bir poşet kızların elinde bir çiçek. boş olan elleri birbirine tutuşmuş... kızlar mutlu erkekler mutlu... hediye almak vermek güzel şey. sevgiliyi mutlu etmek yine öyle. ama o gün alınınca eğer çok daha değerli oluyorsa olmasın...

benimde şansıma sevdiceğin doğum günü 15 şubat. hediye almaya çıkınca "aaa sevgililer günü için mi" tepkisi alıyorum ve mütemadiyen çemkiriyorum "hayır doğum günü için" diye... sonra bir "hııı" geliyor. o gün için alsam romantik aşık sevgili olacağım almadığım için klasik doğum günü hediyesi bakanı oluyorum... olsun ben böyle mutluyum...

ha bi de sene 2011 sevgililer günü kandile denk gelmiş. Pek mübarek gün lan çarpılmayalım eleştirdik diye?

sen günah yazma yaleppim amin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"kafan çok güzelmiş güle güle kullan"