Perşembe, Ocak 7

Kardeş


Bundan yıllar yıllar evvel bir evin bir kızı kazandibi olarak teşrif etmişim dünyaya. Çok sinsi bir gelişim olmuş aslında ama karakterime mal edilmesin bu tamamen annemin saflığından akynaklı sanırsam ki ben de pek saftirik bir çocuk olarak bu yaşlara geldim.

Benden bir yaş büyük abi dediğim bir kardeşim var. Ben isimle hitap ettikçe babam "abi" diye düzelttikçe adı abi kaldı bende. Abimle aramızda pek yaş farkı olmadığından annem bana hamileyken benim farkımda değilmiş. Ne var ki bunda demeyin efenim ben tam 5 aylık olmuşum da ruhu duymamış o derece. Abimi doktora götürdüklerinde öğrenilmişim ben. Az daha kassam demek ce eee diyip gelecekmişim dünyaya neyse. Doğum hikayemde böyle bi acaiptir.

Abimle ergenliğe kadar ikiz gibi büyüdük. Boylar tipler kıyfetler hep benzer gitti. Ne zaman ki 10 lu yaşlara geldik abim boy attı ben kaldım pigme!!! Oysa haksızlık değil miydi? Ben neden uzamıyordum? Annem konu komşuyla ikeresinde muhabbette abime çocukken alman maması yedirdiğinden bahsetmişti. Cengaver gibi atıldım o an artık nasıl içimde kalmışsa boy fakirliğim "beni japon mamasıyla mı besledin anne ben neden böyle minik kaldım?" diyiverdim.

İki kardeş ikiz gibi büyürken genelde hep tabiri caizse keklenen taraf ben olurdum. Cingöz abim durduk yerde ev eşyalarını bana satardı, bende artık nasıl bir kafadaysam hemen ondan satın alırdım. Bu sayede harçlıklarıma el koymuş olurdu. Hiç unutmam bi keresinde buzdolabını satmıştı bana !!! İnanmıyorsunuz değil mi? Valla bak "fuli sana buzdolabını satayım mı?" dedi. Ben de nasıl bi aç obursam oley dedim cebimdeki parayı verdim abime. Açıp açıp baktım dolaba çiğ sebzelerle ne yapacaksam? Sonra annem geldi yemek pişirmek için dolabı açacaktı atıldım önüne kapağın "dur o benim dolabım" dedim. Annemin bakışı yeterince netti ve herşeyi açıklıyordu. Ellerim böyle boş boş mu kalacaktı diye mırıldanmak düşmüştü bana.

3 yorum:

  1. açoburluğunuz o zamandan kendini belli etmiş efem... buzdolabı satın alıyo hey maşallah... dün buzdolabı satın alan yarın öbürgün kebapçı kapattırır bence...

    YanıtlaSil
  2. ben almadım sattılar bana :(

    YanıtlaSil
  3. Şirin kızım, bendeki çiçeğini neden gelip almıyorsun?
    Çok üzüldüm. Herkes aldı bir sen kaldın :((

    YanıtlaSil

"kafan çok güzelmiş güle güle kullan"