Cumartesi, Aralık 26

Damak Tadı

Farkındayım çok kısa öz başlıklar atmaya başladım ama tembellik çok pis işledi şu sıralar kanıma. Sene bitti ben de bittim ay aman of.

Biraz önce arkadaş bloglarından birisinde okuyunca düşündüm bunu. İnsanlar çeşit çeşit tabi bunların damak tadlarıda çeşit çeşit .

Yazıda şekerli yoğurttan bahsediyordu. Çocukken ne çok yapardı arkadaşlarım bunu. Şeker ve şekerli şeylerle oldum olası aram yoktu benim Haala da yok. Her insan karakteri ile doğar misali o yaşlardan belliymiş demek. Yediğim yemeğe yanına yakışan yoğurt vs haricinde pek bişey katmazdım ben. Misal salatalarıma limon-yağ-tuz üçlüsü haricinde acaip soslar dökmek adetim değildir.

Neyse konuya dönelim. Olur tabi çocuktur bu sevmez her şeyi anneside yesin diye katmıştır şekeri içine olur yani dünya hali bu kıldır çocuklar bilirim. ( yemek konusunda pek sorunlu bir çocuk olmasam da bilirim heralde ne biliyim)

Taa bebeklikten bir arkadaşım vardı hiç unutmam. Bi masaya oturturlardı bizi annelerimiz. İkimizinde önüne koyarlardı yemeğimizi. Nasıl aç obur bir çocuksam hiç sesimi çıkarmadan yer bitirirdim yemeğimi. Arkadaşımın ise yemeğine bilimum şeker katılırdı. Bak bi de böyle ye denirdi. (düşündüm de ne kıl adammışsın sen be 1 kase çorba içemedin)

Hadi o çocukluktu vs dedik büyüdük. Üniversiteye başladım her şehirden cins cins insan var tabi. huyu suyu farklı. bir gün izmirli bi arkadaşımızın evinde sdözüm ona kendimize bir sofra donattık. Donatmaktan kasıt benim çok sevdiğim şehriyeli çorba ve makarna idi. Herkes iştahla yemek yiyecekken Bodrumlu olan arkadaşıma takıldı gözüm. Bin bir emekle yaptığım çorbanın içinden üzerinde duran naneleri seçiyordu tek tek!! "Delirdin mi napıyosun" dediğimde ben nane sevmem demişti. Sevmediğini söylemek için geç olmuştu artık ayıkladı durdu garibim.

Sevmeyen sevmez diyip kendi yemeğime dönecekken bu sefer İzmirli olan arkadaşım beni hayatımın dumuruna uğrattı. Yine özene bezene pişirdiğimiz makarnaya limon sıktı. Bu sefer naneye verdiğim tepkiden fazlası çıktı tabi. "delirdin mi lan makarnaya limon sıkılır mı" diyiverdim. O her yemeğe limon sıkarmış hatta pilava bile limon sıkar öyle yermiş. Limon sıktın dedim yemek keyfimin içine. Sonra bu izmirli arkadaşın annesi geldi birgün. Koca bir bavulla hem de. Çok kalacak heralde oh oh her akşam mis gibi yemek yeriz diye hayal etmiştik biz. Ama makarnaya limon sıkan bir çocuğun annesiydi gelen. Kıyafet var sandığımız bavulu bir açtı. İçi envai çeşit otlarla dolu.

Yaşadığım hayal kırıkığını anlatamam. Onca yola getire getire bu otları mı getirmişti? Akşamında 1 2 bizim sevdiğimiz yemek pişmişti. Sevindik ama sonrası yine bi acaipleşti. Annesi çam ağacına benzeyen acaip otu alıp yağda kızarttı. Çıkan kokuyu tarif etmem imkansız. Arkadaşımızda bunu aldı katur kutur zevkle yedi. biz ise film izler gibi izledik onları.

Zevklr ve renkler tartışılmaz dense de makarnaya limon sıkılır mı be?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"kafan çok güzelmiş güle güle kullan"