Cumartesi, Ekim 17

Tamamen Psikolojik

İlaç kullanmayı oldum olası sevmem. Sanki kandırır gibi gelir insanı. "Al bunu içi iyi olucaksın" derler. Olay tamamen psikolojik vak'adır ve hasta tamam içtim iyiyim der (demez de olabilir).
Şu psikolojik vak'a ile ilgili bir olayı anlatayım. Hikaye tamamen gerçek ve yaşanmış. Olayın baş kahramanları felç olduğunu sanan bir hasta ve arkadaşımın Üniversitede profesör olan amcası.
Hasta abimizi bir yılan sokuyor. Fakat o bölgede zehirli bir yılan yok çayır çimen yılanı gibi bişey. Bu amcamız oy yılan soktu anam öliyim vay ben felç oldum diyerek hastanelik oluyor ve artık kendini nasıl inandırmışsa belden aşağısı tutmuyor ne iğne batırmalar ne başka birşey kesinlikle hissetmiyor ben felç oldum diyip duruyor. Röntgenlerde bilimum tetkiklerde herhangi bir aksilik yok.
Bunun üzerine arkadaşımın amcası geliyor ne olduğunu soruyor. O da biliyor ki o bölgede zehirli yılan yok. Zaten hastanın yakınlarıda yılanı yakalayıp öldürmüşler. Doktor amcamız hastaya giderek "hmm evet zehirliymiş sen şimdi istirahat et ben sana bir panzehir hazırlayacağım iyi olacaksın" diyor ve gidiyor. Evdeki bilimum vitamin şuruplarından vs bir ilaç hazırlayarak hastanın yanına geliyor. "Al bu ilacı günde 2 kere akşam sabah düzenli iç iyi olacaksın" diyor.
Sonrası malum bir hafta sonra felç oldum diyen hastamız ahanda geçti diye ayaklanarak evinin yolunu tutuyor.
Bu hikayeden yola çıkarak geçen hafta grip olan müdürüme olayı anlatıp "sizinkiside tamamen psikolojik" dedim. Hmm öyle mi diyorsun diyerek belki haklıyım gibisinden bana katıldı müdürüm. Sonra ne mi oldu? 39 derece ateşle dahada kötü oldu aspirin c mi dersin aferin mi dersin verdik kendisine. Ha iyileştikten sonra dile düştüm tabi "Psikolojik di mi fulya psikolojik"
Her hastalık psikolojik olmayabilirmiş evet.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"kafan çok güzelmiş güle güle kullan"