Cuma, Ağustos 7

Minareden Aşağı At beni


Herkesin inanışı kendine diyip klasik olarak saygı duyuyorum diye köşeme çekilsem bile oldum olası Hindistan eşrafının gelenek görenekleri hayretlere düşürür beni. O da insan ben de insanım derim içimden ve hep söylerim allah şaşırtmasın diye.

Geçenlerde akşam haberlerinde izlerken ( gündüz haberini kim kaybetmiş ki ben bulayım) denk gelip içim acıyarak izlediğim yeni bir geleneklerini daha öğrenmiş bulunuyorum hinduların.

Bu öğrendiğimiz adetlerine göre "Çünkü, Hindular ve güney bölgelerde yaşayan bazı Müslüman gruplar arasında yaygın olan geleneğe göre, çatılardan fırlatılan bebekler, hem sağlıklı oluyor hem de bu onlara uğur getiriyor." haber kaynağı ve devamı için http://www.hurriyet.com.tr/dunya/12228143.asp?gid=229

Yazı resmi olarak haberden bir resim eklemeyi malesef içim almadı. Televizyonda izlerken bile bebekler korku ile ağlayıp o çatıdan düşerken benimde tansiyonum indi indi çıktı. İnek resmi seçmem ise gayet düz mantık Hindistan denince ilk akla gelen "inek" olduğu için.

Gelenek oldukça ilginç. Sen tut el kadar bebeği çatı katından at aşağı. Neymiş sağlıklı olur ve uğur getirirmiş. Oradan aşağı beni de atsalar sağlam kalırsam ömrüm boyu he heyt bana mısın demem dalarım her belaya heralde. Annem babam beni öldürmeyi göze almış len senden mi korkarım derim demem de bilemedim şimdi. Ben işi gırgırına vuruyorum biraz. 700 senedir insanlar akıllanamamış, bu cehaletin önüne geçilememiş iken benim elimden pek birşey gelmiyor. En fazla kendi bebeğimi atmam heralde ne yapaydım?

Daha önce de bir haberde yine hintli bir amca erkek çocuğu olsun diye 30 senedir yıkanmıyormuş ve bunun uğur daha doğrusu kendisine bir erkek bebek getireceğine inanıyormuş. Sonuç mu? Muhtemelen hüsran çünkü haala bir erkek evlat sahibi değilmiş saç sakal hak getire tabi tarzandan hallice bi abi. Onca sene yıkanmazsan değil erkek evlat, inek bağlasan durmaz be amca dememiş kimse tabi ona. Burada olsa ensesine ben vurmasam da gazeteyi dolayıp vururdum kafasına kendine gelmesi için.
Allah şaşırtmasın efenim.


2 yorum:

  1. bu habere şans eseri bende denk gelmiştim. dünya sağlık örgütü ve diğer sağlık kuruluşları bu gelenekten vazgeçirtmek için uğraşıyorlarmış fakat başarılı olamıyorlarmış. inanç diye insanları ne hale sokup neler yaptırmak zorunda bırakıyorlar, bilinçsizce. tabii saygı duymak gerekir ama bir insanın, daha doğrusu bir insan yavrusunun hayatınıda hiçe atıp tehlikeli bir oyun oynamanın pek bir saygı duyulacak tarafı yok gibi..

    YanıtlaSil
  2. Evet yanlış olduğunu bile bile inatla sürdürüyorlar bu acaip geleneği. yoksa hiç bi anne baba heralde ne kendinin ne bebeğinin 15 metreden atılmasını istemez. En azından aklı başındaysa istemez.

    YanıtlaSil

"kafan çok güzelmiş güle güle kullan"