Perşembe, Ekim 27

Nereden başlasam?

Zor günler geçiriyoruz
Vanda büyük yıkım yaratan deprem
Herkes bir elden yardım etmeye çabalıyor!
Depremin olduğu zaman ve yer ilk önce bana ne kadar manidar gelmişti!
İnsanları vicdanlarıyla başbaşa bırakacak bir olay...
Saçma mı geldi?
2 haber spikerinin söylediği laflardan daha saçma olamaz!
Ülkeyi kutuplaşmaya ayrımcılığa sürüklerken böyle bir depremin tam da terörün en çok yaşandığı illerden birinde halklar arasında ayrımın yaşandığı bir yerde olması!
Oh olsuncular ne kadar da çoktu di mi?
Sonra Yunusun resmini gördük manşetlerde o zaman içimizdeki insan çıktı ortaya ses vermedi mi?
Yaşananlar ne olursa olsun acı ortaktır dil din ırk coğrafya farketmezdi...
Şimdi herkes o saçma beyanatları unuttu neler yapabilirim diye düşünüyor
Ben de doğudaki bir okula göndermek üzere topladığım tüm yardımları
Van depremzedelerine göndermeye karar verdim.
Topladığım paralarla da dün gidip yüzlerce bebek bezi
hijyenik ped ve ıslak mendil aldım!
Suyu olmayan insanlar için hijyen şu sıralar en önemli unsur olsa gerek...

Neyse konu bu değil...
Aklıma takılan yüzlerce şey var da...
Genç yaşımda hapislerde sürünmek istemem açıkçası!!!

Ama ama ;
99 depreminden sonra koyulan deprem vergisi ne için toplandı?
Nereye gitti 12 yılda toplanan vergiler?
Her ay faturalarımızdan ondan bundan kesilen vergilerle hiç mi hazırlık yapılmadı?
Deprem ülkesi olarak bilinen bi ülkenin böyle konularda daha hazırlıklı olması gerekmez miydi?
99 depremi kadar büyük bir alanı etkilemeyen Van depreminde
Koskoca Türkiye neden bu kadar koordinasyonsuz kaldı?
Depremi küçümsemiyorum daha dar bir alanda insanları vurdu ve bunca yardım daha kolay şekilde ulaştırılıp insanları mağdur etmeden halledilemez miydi bazı şeyler?
Bu ülkede polis var asker var en önemlisi devlet var ki sosyal devletin görevi değil midir halkın refahı?
Ha ama pardon vergiye zam yapıp ferrari yerine fiata bin mantığıyla yönetildiğimiz sürece
halkın refahından bahsetmek çok zor! layık görülen bu malesef
zam yaparım sanane neye binersen bin banane!
Neyse yıkılan okulları bu devlet yaptırmadı mı?
Kontrolü sizin elinizde değil miydi?
Ya o okul açık olsa pazar günü değil deprem pazartesi olsaydı?
Varsayımları bırakalım di mi?
Dünyadan yardım talepleri yağarken "istemezük" diyip geri çevirerek
kaç canı enkaz altında ölüme terk ettiniz haberiniz var mı?
ondan sonra kibrinizi yutup ülkelere yardım listesi göndererek gülünç duruma düştünüz farkında mısınız?
Dün tv de ortak yayın ile milyonlar toplandı?
Ne olacak bu para?
Kimin cebine gidecek ya da gerçekten ihtiyaç sahiplerinin ihtiyaçlarını karşılayacak mı?
Hadi onu geçtim
Çok güzel bi hareket toplumsal birliktelik dayanışma vs vs
e peki yarın öbürgün başka bir ilde bu denli büyük bir yıkım yaşanmayacağının garantisini kim verebilir?
Aynı yardımlar akabinde yeniden yapılabilecek mi
Taşıma suyla değirmen döner mi?
Devletin bu konuda daha hazırlıklı olması organize olması gerekmez mi?
Çadırkentlerde tuvaletler yok
En çok bebek ve kadınlar zor durumda hijyen denen şey yok
Su içmeye suları yok
bu kadar talep beklemiyorduk diye bir açıklama geliyor devlet büyüğünden!!!!
Devlet arz talep kurumu değildir!
sosyal devlet tüm gereklilikleri düşünüp ona göre hazırlığını yapmaz mı?
Onca ödenen vergilerle vatandaş bunu hak etmez mi?

En pahalı benzini kullanıp
en pahalı internette gezinip
bir elektronik aleti neredeye maliyeti kadar vergi ödeyerek alıp sonrasında bir felaket yaşandığında
bunun hesabını sormayan
ses etmeyen nerede benim verdiğim vergiler demeyen halkım
iyi uykular
Başka depremlerde başka acılarda görüşmemek umudu ve dileği ile!!!

2 yorum:

  1. ben de sana katılıyorum.deprem ülkesiyiz diyoruz,hocalar bangır bangır bağırıyor ama her seferinde hazırlıksız yakalanıyoruz,elimizde yeterli çadır yok deniliyor,olabilir mi böyle bişey ya.ne demek çadır yok.ya Allah korusun 3 üyük şehirden birinde bu deprem olsaydı,milyonlarca kişi açıkta kalsaydı napacaktın?insan hazırlıklı olmaz mı böyle bir duruma,aklım almıyor.

    YanıtlaSil
  2. İhtimaller üstüne konuşmak şu aşamada vesvese olur ama şu var; herhangi bir büyük istanbul depreminde olabilecekleri hayal etmek zor değil. yağma, kaos, yetersizlik. yardım giremeyecek hale gelmiş sokaklar vs... zihniyet meselesi. yönetimsizlik ...

    YanıtlaSil

"kafan çok güzelmiş güle güle kullan"