Salı, Haziran 1

Sıcak Kanlılık Yediğin İçtiğinle Alakalı Olabilir Olmaya da bilir.

İnsanın yediğ içtiği huyuna suyuna yansır mı aceba?

Ya da vücut termostatı denen birşey var mıdır?

Veya termostatiği bozulabilir mi bir metabolizmanın?

Peki öyleyse ben neden her birşeyi sıcak yemeyi seviyor olabiliyorum?

Sütle başlayalım; Ömrü hayatımda sütü soğuk içmişliğim yoktur. Süt dediğin sıcak olur en fazla ılık olur. Biz anneden öyle emdik!!! Zaten benim hiç sütten bıyığım olmadı! Ama ayrandan oldu. Bazen çok acıkınca yiyeceklerin yanında o anın refleksi ile dikersem doyacağım misali kafaya dikebiliyorum. Gözünüzde zarif bir hatın görüntüsü oluşmamış olabilir evet. ama bu böyle.

Türk mıtfağının mihen taşı zeytinyağlılar; Soğuk sevemedim, yemem (yiyemem) yiyene de mani olmam! Çok duyuyorum, hep duyuyorum ben bıktım ama insanlar bıkmadı biliyorum Zeytinyağlılar soğuk yenirrrrrrrrrrrrr. Peki ben ılık severim nolcek? Ofise bazen getiriyorum sefer tasım var benim. Yemeden bi yarım saat önce bi yerlerde ılındırıyorum. Yoksa yemek yemiş olmuyorum. Midem üşür yazık değil mi?

Süt demişken, pek tatlı bir insan olmama rağmen tatlı pek sevmem. Yersem sütlü tatlı yerim ama onu da ılık veya sıcak yerim. Deli miyim neyim? Annem yapardı çocukken sütlacı pişer pişmez bana verirdi yiyiyim diye. Kalanı dolaba. Yedin yedin yoksa aç kaldın!! Sütlaçla doyabilen bünyem yok hayır. Demek ki neymiş: biz anneden böyle yedik.

Yaz mevsimine taparım. Bugünlerde ağzım enseme varır derecesine mutluyum. Ben sıcak seven biriyim. Suyu sıcak olan tatil beldeleri benim için cennettir. Yazın 40 derece sıcağında bildiğin sıcak su ilen duş alırım. ((( Çok param var benim alırım satarım değişir.)))

Sokağa çıktığımızda güneş heryerleri yakıp kavururken, arkadaşlarım ayılıp bayılırken malesef onların bu hallerini hiç anlayamam. Ben mest olmuş vaziyette gezerim.

Derdim ne? Süt dedim dilime dolandı; süt içtim dilim yandı amanın ammanın...

3 yorum:

  1. her tatlının sıcak yenmesi bana zor geldi?
    dondurmayı sevmediğiniz kanısındayım!
    yada kızarmış dondurma? :)

    YanıtlaSil
  2. Aaaa bak oraları atlamışım:) sütlaç aşure sıcak sevilir. baklavada öyle misali lezizdir:) dondurmanın yeri ayrı tabi ki o soğuk yenir erimiş kabul edilmez:)

    YanıtlaSil
  3. dondurma erimiş halde gerçekten hiç çekilmez halde :) ama kızarmış dondurma fena deil bir kere denedim. tavsiye ederim :) sıcak baklavaya kesinlikle katılıyorum :)

    YanıtlaSil

"kafan çok güzelmiş güle güle kullan"