Salı, Ağustos 11

Nerede Kalmıştık?


Saat 20:03 bloğumu açtığımdan beri ilk defa evimden odamdan yazı yazıyorum. Düşündümde benim blog yazısı olayım rahmetli Kemal Sunal'ın "Atla Gel Şaban" filmine benzedi. Ofis ortamında sevgili arkadaşım Aslının zırt pırt "yeni birşeyler yazdın mı" soruları olmadan, telefonum çalmadan, müdürüm koridorun bir ucundan seslenmeden cümlelerimin sonu gelmez oldu.

Aslı sormayınca yeni birşeyler yazma dürtüsü oluşmuyor, telefonum çaldıkça yaratıcılığım artıyor müdürüm seslendikçe cümleyi tamamlama telaşım artıyor. Yakında hoperlörümden "şiki şiki baba" sesi yükselecek hayırlısı...

Çok konuşmuşum neyse yazmak istediğim konuya geleyim. Pek tabii ki ehliyet. Rapor almakla işler bitse yine iyiydi bu işin ders çalışması ve hele ki bana çift dikiş attıran motor dersi var efem.

Ben ezelden panik biriyimdir. Utangaçlığım babadan kalma galiba izlenimlerim bu yönde ama bu panikliğime bir çözüm bulabilmiş değilim. Alt tarafı ezberle geç olan 3 ders için (motor, ilkyardım, trafik) aylarca koca ofisi dertlere saldım. Artık milli mesele oldu benim sınavı geçip oh demem ki duruma benden daha çok sevinen onlardı eminim. Benimle birlikte herkes sorulara cevap verir olmuştu. Herkes geçmişinden ehliyet sınavı ile ilgili anılarını tazeleyip gırgır şamata eğlendi. Sonuç fuli motordan çaktı. İşin komiği ise tek soru ile kalmam ve sorulardan birine verdiğim kör cehalet ürünü bir cevap. Arka sıramdaki amcanın bana "yok artık daha neler" dedirten durumunu anlattıktan sonra verdiğim cevabı söylerim.

Sınav bildiğiniz üzre çoktan seçmeli. Okuyorsunuz bakıyorsunuz şıklardan en makul olanı ki aslında doğru olanı işaretliyorsunuz. Bu amca ise soru kitapçığında gayet güzel yazmış çizmiş karalamış fekat gelip o minik yuvarlaklara çizittirmemiş. Sınavı bitirdim diye kalkıp gittiğinde görevliler şaşırdı aa çıkıyor musunuz hiç çözmediniz diye. Adam da pişkin şekilde çözdüm ya işte diye kitabı gösterdi. Durum kendisine açıklandıktan sonra tekrar sıraya döndüler ve amca okudu sınav görevlisi abi işaretledi. 1a 2b 3c 4d derken bende konsantrasyon hak getire. Zaten paniktim oldum sinir.

Alakasız şekilde cevapladığım soruya gelince, bilmemekten değil bunu kesinlikle belirteyim.
Soru motorun hangi enerjiyi neye çevirerek çalıştığı idi. Doğru cevap Yakıttan aldığı ısı enerjisini hareket enerjisine çevirir olacakken ben "yakıttan aldığı nükleer enerjiyi ısıya çevirir" şıkkını kendinden emin işaretledim. Ne nükleer enerjisi arkadaşım atomu mu parçalıyoruz biz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"kafan çok güzelmiş güle güle kullan"