Cuma, Temmuz 20

aklıma düşenler

Sabahınan serviste gelirken yanda bi kamyonet var idi... Kamyonetin direksiyonunda ise orta yaşı azcık geçmiş bi teyze var idi...


Bi ayıldım kendime geldim pek hoşuma gitti görüntü... Aklıma üniversitedeki ev sahibimizi getirdi sonra...

Aklıma gelenler sabahki görüntü kadar hoş değil idi aslında şimdi düşününce tabi haliyle gülümsüyo insan neler yaşadık deyü...

Yaşına hürmetim sonsuz olsa da çatlağın tekiydi kendisi...
Seven bi kalbi olan ama bunu belli etmeyen hafif şark kurnazı alabildiğine baskın karakter, kocasını parmağında oynatan, evlatlarına aşırı düşkün anlata anlata doyamayan ama beni bayan bi kadındı...



Evi 1. sınıf bittiğinde haziranda tuttuk yazında kira ödüyoruz, tabi internet bankacılığı bu kadar gelişkin değil gelişkin olsa nolur eşe teyze he bu arada teyzenin adı "eşe" idi bu işlerle çok haşır neşir değildi... trink para insanı idi...

Her ay ptt den parayı yatırırdık kendisini arar haber ederdik gider alırdı kirasını. Zaten ismine ben alışamamışken ptt görevlisi ile saçma bi diyaloğa girdim...

Alıcı eşe bilmem ne...
görevli arkadaş: eşe mi neşe mi?
Ben: espri mi yaptınız?
görevli: hayır hanfendi eşe mi neşe mi emin misiniz yanlış gitmesin!!!
Ben: hmmm doğru diyosunuz ama eşe ya neşe değil çok neşeli değildir kendisi... (ev arkadaşı aranır)
ben: aloğğğğğ kızım bizim bu ev sahibinin adı eşe mi neşe mi?
arkadaş: anağmmm eşe mi neşe mi? eşedir heralde ya eşe eşe!!


Tatil bitti okul yolu tutuldu eve yerleştik... 2 gün sonra kapı çaldı,
Pek sevgili eşe teyze damadını mı bilmiyom dayamış kapımıza "eşyaları alıvercez" dedi..
Ne eşyası hangi eşya ama ev bizim diye kitlendik de o baskınlığın karşısında nabıcan ki?

Çalışma masası ve ufak bi kitaplık görevi gören dolabı taşıdılar.
İyi de eşe (neşe miydi acep) teyze biz bu evi bunlarla kiraladık ama neden alıyon?

(bi anda ders çalışma aşkı şevki herşeyi gelen öğrenci çalışma masasına sahip çıkar)

pek dinlemez tabi eşyaları alır ve gider...
En azından 5 koltuk buzdolabı diğer tv dolabı haala bizimledir sevinin!
5 koltuğa şaştınız di mi?
Valla ben çok sevmiştim o evi kocaman bi girişi girişinde 2 kanepesi ufak salonu salonda 2 koltuğu yer köşesi yatak odası orda da 2 yatağı vardı. Ev değil pansiyon mübarek!

Gel zaman git zaman eve alıştık mutfak hariç!
Mutfağın camı samanlığa ve hatta direk saman balyasına baktığından karanlıktı ve ben karanlıktan hiç hoşlanmam. Sineye çektik tabi...

Her akşam bir bahaneyle kapıya dayanıp tahammül sınırlarını zorladı durdu kendüsü...

bi akşam güm güm güm vuran kapı ve karşınızda eşe teyzeeeeee
kara kız bak ben bu duvarları yeni boyattım sigara içiyonuz sararıyo içmeyin!

Not: benim ve ev arkadaşımın ismi hayatında köyünden hiç çıkmamış kendi halinde yaşayan eşe teyze için telaffuzu zor isimlerdi... Fulya ve ülgen!
Ben esmer, arkadaşım sarışın olduğundan bana kısaca kara kız ev arkadaşıma da sarı kız isimlerini layık görmüştü... Kendimi köyün ineği, bu damın buzağası bilemedin sütaş danası gibi hissettim 2 ay...

Neyse gelelim konuya... Ben içmesem de arkadaşım akşamdan akşama tüttürürdü cigarasını, boya dediği de kireci vurmuş duvarlara sanırsın su bazlı altın yaldızlı saten boya yaptı!
olur içmeyiz hık mıktan sonra kapıyı kapadım! kadına allah öyle bi karakter vermiş ki kitlenip kalıyosun karşısında!

Bir akşam sarı kızla otlarken aman pardon otururken cama bi kütle vurdu...
noluyo lan diye yere kapaklanıp sessizce  cama baktık ürkek korkak gözlerle...

Kara kızzzzzz kara kızzzz diye sesleniyo... Arkadaşıma oranla daha sempatik konuşkan ve girişken olduğumdan beni muatab almıştı kendisi!

Perdeyi aralayıp camı açmamla gördüğüm manzara aynen şu: elinde 2,5 metre uzunluğunda bir kalasla cama cama vuruyo kendisi...

Tepen atamıyo na mümkün kitlendik tabi!

"noldu eşe teyze hayırdır" dedim...

"akşamınan hüseyini bırakıp gomşularla düğüne gidiverdiydim uyuyagalmış körolasıca galiba sokakta kaldım"

"e tamam bize gel o zaman otur"

"yok eve gidivecem uyanmıyo gavur ölüsü gibi yatmış kalmış"

"peki eşe teyze ben napim"

"gel senin boyun var (epi topu 160) gel cama vuruver... ses et"

Gecenin bi vakti sokak ortasına çıkıp elimde kalas üst katın camına camına vurdum yetmezmiş gibi hüseyin amcağğğğğ diye çığırttım durdum!

Hep anadolu insanının cömertliğini okuduk hikayelerde... Haliyle yaşlı bir anadolu çiftinin alt katına taşınınca allah dedim şimdi sahiplenirde bunlar bizi negsel yemekler yeriz

Hayallerim havada kaldılar... Ha hakkını yemiyim tencereyle yemek verdiğide oldu ama nasıl?

kara kızzzzzzzzzzzz kara kızzzzzzzzzz bag heleeeee

Efendim eşe teyze!!!
Geliver 2 dakka saa bişi veecem!

çekinik çekinik üst kata çıkılır asmaların sardığı merdivenlerden!

Efendim eşe teyze ne veecen! (ege ağzına alışıveririz hemen)

dememle kucağımda bi tencere dolusu taze fasulye belirdi...

Heh al bunu yiyin sarı gızla. Yaptım ama yimedi höseyin amcanız kalacak öyle yiyin gari!

Sana, senin için, seni düşünerek yaptığı iyilik aslında sana, senin için değildi...
Sevgiyle kucağıma gelen tencere sevgiyle yenmeden bekledi buzdolabında...

Sonra sonra eve gelen misafirlerimizden de para istemeye kalkınca kendisiyle yollarımızı ayırdık!
ben evi size 2 kişi diye kiraladımdı 4 kişi olceyseniz onlarda versin!

"iyi ama onlar misafir ev bulup gidicekler"

anlamadı anlatamadık anlaşamadık yolları ayırdık...

7 yorum:

  1. Okumadım, yaşadım resmen, hatta filmin sonunda teyzeyi boğazladığımı falan hayal ettim, ay bak gördün mü yine öldürmekten bahsettim ama haketmemiş mi şimdi bu teyze, hak etmemiş mi? Evde bekleyen fasulyeyi tavuğuna verseydi menopozlu histerik karı!

    YanıtlaSil
  2. ahahha..iyi çatmışsınız belaya valla :)) hangi şehirde okudun gülüm sen? yurdumun hangi memleketinin insanıymış bu fıkralara konu olacak teyze? :)
    ses verdiğin de iyi oldu ha,özlediydik biz de :))

    YanıtlaSil
  3. ahahahah bunun bi değişik modeli de bende vardı. o bizim 2 alt katımızdaydı. kocası da hep gaffur pijamalarıyla gezerdi :D Hacı amca erkek arkadaşların kapının önüne kadar bile gelmesini yasaklamıştı :D Bir de biz merkezi sistemin ısıtmadığından şikayet ettikçe "seneye kombi dakcez" der dururdu :D heyy gidi günler heyy beni nerelere götürdün biliyor musun sennn :D

    YanıtlaSil
  4. Bizim Ankara Gazi mahallesinde ki ev sahibimize benziyor bu kadın ya :)) Bizim ki biraz daha modern versiyonu olsa da aslında aynı denilebilir.:)

    YanıtlaSil
  5. Neşe mi Eşe mi kısmı kopardı beni :))) hüseyin amca yiyemediği için verilen yemeğe mi yoksa misafirlerden para istemesine mi dumur olsam bilemedim fuly'cim ://

    YanıtlaSil
  6. Eneee ege'de bi üniversitede okuyuvermişin sen ya gari :D bildim ben bildim. :D

    Bizim buraların insanı iyidir ama açgözlü olanlarda bazen sıkıntılar baş gösterebiliyor. :P

    YanıtlaSil
  7. geç geri dönüş için çok pardon tatil ayı bitti reloded anacım reloded :)

    sevgili danışmanım; vala yaşına hürmeten ses etmedik bizde naparsın :)

    fidom: afyonda okuduydumdu ben :)

    tubitom: her öğrenci birgün ev sahibinden çekecektir sanırım:)

    melodram: değişmene bi profil sanırım bu hı? :))

    betwin us: biz hergün bir şok yaşar olduğumuzdan kanıksamıştık garipliklerini:)

    leah: afyonda egeden sayılıyo di mi? afyonda okuyuverdimgari...

    Diğer esnafa veya insanlara hiç değinmedim evet insanları çok iyi çok severimde bize de böylesi düştü:)

    YanıtlaSil

"kafan çok güzelmiş güle güle kullan"