Pazartesi, Eylül 28

Memleket Dediğin...

Bahsettiğim gibi (direk daldım konuya bu arada) bayramda memlekete gittik ani bir karar ile. (Bu lafı pek sevdim memleket memleket). Anadolu şehirlerini pek severim nedense. İçimde sürekli bir hadi gel köyümüze geri dönelim durumu vardır. Üniversiteyi de Afyonda okumuştum. Tüm aradaşlarım büyük şehirlerden gelip alışamayınca kendilerince bunalımlara girmişlerdi bi ben mutlu mesud gezerdim caddelerde. Üsttki resim bulutlara teslim olmuş Munzur Dağı.

Tek bir caddenin şehrin merkezi oluşu, herkesin birbirini tanıması, şehrin ufaklığı, daha az kalabalıklığı beni bunalıma değil tam tersi "ne güzelmiş bu ya" havasına sokmuştu. Bu bayramda aynı şeyi yaşadım. 4 günü dolu dolu geçirdim.


Erzincan için bir laf varmış söylenen "ne eksen yetişir" diye. Fırat havzasında bir ovaya kurulu olduğundan her yerinden sular akan bir şehir. Deprem hattında olmasından dolayı kaplıcaları ve maden sularıda bol bir yer ayrıca. Ekşi su diye bir yer var yerden bildiğin limonlu su çıkıyor yahu. Hemen yukarıdaki resimdeki meyvenin ismi birebirmiş. Allah allah bu nasıl isim diye sorduğumda ise bilirkişi abi "her derde iyi geldiği söylenir o yüzden ismi birebirdir" dedi.

Hormonsuz besleneceğim diyerek son yıllarda takındığım organik tarım takıntım burada tavan yaptı. Herkesin bir bahçesi, bahçesinde bostanı var. Apartmanlarda büyümüş bir birey olarak toprağa olan hasretim ve sevgim anlatılamaz. Cennete düşmüş gibi oldum. Elimde bir poşet her bahçenin önüne gidip ben x'in torunu Y'nin yeğeniyim deyip poşetimle daldım bahçelere. Yaşıma falan bakmadım valla bayramlarda çocuk oluyorum resmen.

Okul müdürü olan amcamda ne yaşına ne ünvanına bakmadan bana eşlik etti daldık elma ağaçlarına. Hemen arkamızda bahçe sahiplerinin olabileceği korkusu ile ama elmaların dayanılmaz güzelliğine kanıp doldurduk ceplerimizi... Evladım hadi herkes sana uydu babanda mı uyarmadı diyenleriniz için efenim babam bahçenin duvarının dibinde benim attığım elmaları çantamıza atıveriyordu :)

1 yorum:

  1. İçim kıskançlıkla doldu taştı:((
    Devamını korkarak bekliyorum. Çatlayabilirim :)))

    YanıtlaSil

"kafan çok güzelmiş güle güle kullan"